طراحی و اجرای روف گاردن

تیم متخصص طراحی روف گاردن ( بام سبز)  متشکل از معماران، طراحان منظر و مهندسین عمران با تجربه، پس از بازدید و مشاوره و هماهنگی با کارفرما به طراحی روف گاردن (بام سبز) در قالب پلان و به صورت دوبعدی شروع به کار می نمایند. 
طراحی ها معمولا در قالب ۲ یا ۳ طرح با سبک طراحی متفاوت و با طیفی متفاوت به لحاظ هزینه ارائه می شود. با توجه به متراژ و سختی کار، هزینه طراحی روف گاردن (بام سبز) به صورت دو بعدی ( پلان ) بر اساس متراژ طراحی شده متر مربعی ۳۰۰۰ تومان و به صورت سه بعدی متر مربعی ۶۰۰۰ تومان می باشد که در صورت عقد قرارداد، این هزینه به کارفرما بازگردانده خواهد شد
.
به صورت کلی روف گاردن ( بام سبز ) به سبک چکادبام در ۵ تیپ متفاوت به لحاظ طراحی و هزینه به نام تیپ ساحلی، تیک ارگانیک، تیپ مینیاتوری، تیپ رویایی و تیپ لاکچری تقسیم بندی می گردد. اقلام مصرفی در کلیه ۵ تیپ مذکور یکسان بوده و در یک سطح کیفی تولید می گردند، به همین دلیل تفاوت در تیپ های مذکور تنها در تعداد و نوع اقلام انتخابی توسط کارفرما می باشد و نه کیفیت آنها. 
در طراحی روف گاردن ( بام سبز ) توجه به مسیرهای اصلی رفت و آمد بسیار حائز اهمیت می باشد. 
به طور کلی در طراحی ها مسیرهای اصلی با دک چوب پلاست کف، فضاهای سبز با پلنترباکس و فضاهای باقیمانده با شن تزئینی و قلوه سنگ تزئینی تعریف می شود. وجود تجهیزاتی همچونآلاچیق، آتریوم، آبنما و یا تراکم فضای سبز و پوشش کف چوبی هزینه های اجرا را تغییر خواهد داد.
http://neginazinco.com/%D8%B1%D9%88%D9%81-%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%86


Comments